מונחי מוודל
לפי תאריך יצירה (יורד) מאוחסן כרגע מיין באופן כרונולוגי: לפי עדכון אחרון | לפי תאריך יצירה
נוכחות תלמידיםפעילות נוכחות תלמידים מאפשרת לבצע רישום מהיר ונוח של סטודנטים במפגש. המפגש יכול להיות שעור, תרגיל, מעבדה או כל חלון זמן אחר שהוגדר. הרישום עצמו יכול להיות ידני ע"י המרצה, באמצעות רישום עצמי של הסטודנטים או באופן אוטומטי על סמך פעילות באתר הקורס. מדריך זה יסביר איך מגדירים במהירות מפגש(ים) לרישום עצמאי ע"י הסטודנטים. | ||
תלמידים בוחרים קבוצה | ||
ParticipollParticipoll היא מערכת המאפשרת עריכת סקרים ושאלונים בכיתה. המערכת מאפשרת לתלמידים/ות להצביע באמצעות כל טלפון חכם, טאבלט או מחשב נייד. התוצאות מוצגות ישירות מתוך מצגת ה-PowerPoint של המרצה. היתרונות הפדגוגיים של שימוש בסקרים בכיתה הם רבים. החל מגיוון בדרכי ההוראה, עבור בהגברת הענין והמחויבות ללמידה וקידום תהליכי ההבנה ורכישת הידע של הלומדים/ות, וכלה בשיפור האינטראקציה בין מרצה לסטודנט/ות ובין הסטודנטים/ות עצמם/ן. | ||
סביבת הבחינותסביבת הבחינות EXAM moodle היא סביבה מאובטחת לקיום בחינות ממוחשבות. על אף הדמיון לסביבת מוודל הרגילה, בסביבה זו לא ניתן להוסיף שום משאב או פעילות מלבד בחינה מסוג "בוחן או "מטלה", וגם אופן ההגדרה של הבחינה שונה. הסביבה מיועדת לקיום בחינות סינכרוניות בלבד (בחינות שבהן כל הסטודנטים מתחילים את הבחינה באותה שעה וחייבים לסיים באותו יום). המבוא שלהלן יסקור בקצרה את המאפיינים המרכזיים, וידגיש את הדברים שאליהם יש לשים לב בעת שיוצרים בחינה בסביבה זו. | ||
בדיקת מקוריותרכיב בדיקת המקוריות (Originality) מסייע לזהות משפטים ופסקאות שאינם מקוריים אשר מופיעים בעבודות שהוגשו ע"י סטודנטים, כלומר, קטעים שצוטטו או הועתקו ממקור אחר. הפעלת הרכיב תביא לקבלת מסמך PDF (דו"ח מקוריות) שבו מסומנים המשפטים הבלתי-מקוריים לצד אזכור המקור שממנו הועתקו. הדו"ח גם מציין את אחוז הפסקאות/המשפטים המקוריים במסמך. | ||
דפדפן מאובטחהתוכנה Safe Exam Browser היא דפדפן אינטרנט מאובטח, המאפשר גלישה לאתר אחד בלבד (סביבת הבחינות Exam Moodle), וחוסם כל שימוש אחר במחשב באותו הזמן, לרבות גלישה לאתרים אחרים, הפעלת תוכנות וגישה לקבצים שעל המחשב. כדי להשתמש בדפדפן יש להתקין את התוכנה, ואח"כ להפעיל קובץ הפעלה מיוחד שיפתח אותה עם גישה לסביבת הבחינות. | ||
קבוצותמוודל מאפשר לחלק את המשתתפים הרשומים לקורס לקבוצות. אפשרות זו שימושית מאד ויכולה להיות בעלת מטרה אדמיניסטרטיבית (כגון חלוקה לקבוצות תרגול) או פדגוגית (כגון חלוקה לצוותי עבודה). הן היצירה והן החלוקה של הקבוצות יכולה להתבצע באופן אוטומטי או ידני, ומאפשרת גמישות רבה מאד בשימוש בהן. | ||
מעקב השלמהמוודל יכול לאפשר לסטודנטים מעקב אחרי ההתקדמות שלהם בחובות ומטלות הקורס. מעקב זה יכול להיות מופעל באופן ידני, כשרות לסטודנט, ויכול להתבצע באופן אוטומטי אם נקבעו תנאי ההשלמה לפעילות מסוימת. בשילוב עם הגבלת גישה, אפשרות זו יכולה להיות שימושית ביותר ע"מ להכתיב את אופן ההתקדמות הרצוי בקורס, מבלי לדלג על רכיבים הכרחיים. | ||
הגבלת גישההגבלת גישה היא הפיכת משאב או פעילות לזמינים רק בהתקיים תנאים מסוימים. אם נוסיף הגבלת גישה למשאב מסויים הוא יהיה זמין רק עבור מי שעומד בתנאים, למשל, נוכל להגדיר שפעילות מס' 2 בקורס (צפייה בה ו/או הגשתה) תהיה זמינה רק עבור מי שהגיש את פעילות מס' 1, ו/או שרק תלמידים מקבוצה מסוימת יכולים להגיש אותה. ניתן גם לשלב (לקנן) הגבלות שונות ליצירת תנאים מורכבים ככל שנדרש. | ||