סקרים

הפעלת סקרים באמצעות Participoll

Participoll היא מערכת המאפשרת עריכת סקרים ושאלונים בכיתה. המערכת מאפשרת לתלמידים/ות להצביע באמצעות כל טלפון חכם, טאבלט או מחשב נייד. התוצאות מוצגות ישירות מתוך מצגת ה-PowerPoint של המרצה.
היתרונות הפדגוגיים של שימוש בסקרים בכיתה הם רבים. החל מגיוון בדרכי ההוראה, עבור בהגברת הענין והמחויבות ללמידה וקידום תהליכי ההבנה ורכישת הידע של הלומדים/ות, וכלה בשיפור האינטראקציה בין מרצה לסטודנט/ות ובין הסטודנטים/ות עצמם/ן. 


שלבי העבודה:

פתיחת חשבון אישי והתקנה

כדי לפתוח חשבון באתר Participoll, גולשים לכתובת https://www.participoll.com/plans, ותחת Individual בוחרים ב-Buy Now וממלאים את הפרטים:


בחלק התחתון של הטופס יש לבחור סיסמא 1 וכתובת אישית 2 (מומלץ לבחור כתובת קצרה המורכבת משמך או משם משפחתך), בחלקו העליון לוחצים על Click here to enter your code 3, מקלידים את הקופון: 4 HUJI ולוחצים על Apply coupon 5. משלימים את ההרשמה.

Participoll הוא תוסף לתוכנת PowerPoint. כדי להשתמש בו יש להתקין אותו תחילה - גשו לכאן ולחצו על DOWNLOAD. השלימו את ההתקנה לפי ההוראות.

אם נרשמתם בעבר לחשבון חינמי וברצונכם להסב אותו כעת למנוי המוסדי (וכך לשמור על כתובת ההפעלה שבחרתם), הכנסו לדף ההרשמה ובראש הדף לחצו על: Returning customer? Click here to login
אח"כ הזינו את הקופון (HUJI) במקום המתאים ואשרו את הטופס.


הוספת שאלת סקר למצגת

כדאי לדעת:

  • ניתן לנצל את הכלי גם לאיסוף שאלות שהסטודנטים רוצים להפנות למציג. במכשירי הסטודנטים, מתחת לאותיות ההצבעה מופיעה משבצת בה הם יכולים לכתוב את שאלותיהם (ask the presenter.... שאל את המציג). השאלות הללו אינן מופיעות במצגת וכדי לצפות בהן על המרצה לעבור לאזור האישי באתר:
    https://presenter.participoll.com
    ניתן לעבור לשם גם ישירות מ-PowerPoint ע"י לחיצה על live comments (בלשונית Participoll).
  • באפשרותכם לעצב את דף ההצבעה ולקבוע כיצד הוא יוצג במכשירי הסטודנטים. בין היתר ניתן לבחור את שפת הממשק, לשנות את צבע הרקע, לשנות את הכותרת, ולהוסיף לוגו. כדי לעשות זאת נכנסים לאזור האישי באתר, ול-Customise Voting Page.

סקר/שאלון (לא) אנונימי

ברירת המחדל של הפעלת השאלון היא שהסטודנטים/המשיבים אינם מתבקשים להזדהות ("הצבעה אנונימית") ולפיכך התוצאות המתקבלות מציגות התפלגות כללית של העמדות בכיתה אך לא מתעדות את תשובותיהם האישיות של המשיבים. עם זאת, ניתן לשנות את ההגדרות כך שהסטודנטים יתבקשו להזדהות (והמורה יכול לשמור את תשובותיהם, לצרכי ציון למשל).

שינוי הגדרות האנונימיות מתבצע מהדף Customise Voting Page. בשדה Track individual voter responses יש לבחור באפשרות responses are tracked, audience members must identify themselves כמוצג בתמונה, ולשמור את השינויים.



הפעלת הסקר בכיתה

מומלץ להגיע לכיתה 10 דקות לפני השיעור ולוודא שהתוסף אכן מותקן ב-PowerPoint. פותחים את המצגת שהוכנה מראש ונכנסים ללשונית participoll. לוחצים על "start polling" ומזינים את פרטי החשבון האישי.

יש להסתפק בלחיצה אחת על כפתור ההפעלה start polling לפני תחילת הפרזנטציה גם אם במצגת ישנן מספר שאלות סקר על גבי שקפים שונים (אין צורך להפעילו מחדש לפני כל שאלה).

ומתחילים בשיעור - עוברים מתצוגת עריכה ל"הצגת שקופיות". כשמגיעים לשקף שיש בו שאלה עוצרים ונזהרים שלא להתקדם במצגת עד שהסטודנטים מסיימים להשיב.

ניתן לדעת כמה השיבו לפי המספר המופיע בריבוע החום מימין:

לאחר שהסטודנטים סיימו להשיב, מקליקים בזהירות (לחיצה אחת בלבד) על הריבוע החום וממתינים שתי שניות להופעות עמודות ההתפלגות.

חשוב לדעת! אם עוברים לשקופית הבאה – התוצאות ייעלמו ואי אפשר יהיה להציגן שוב.
(אמנם לאחר סיום התצוגה ישנה אפשרות להציג את העמודות מהאזור האישי שבאתר participoll.com – אך שם מוצגות רק העמודות ללא כיתוב בצידן).


דוגמא להפעלה בכיתה


תגים: