28/03/2024, 15:54
מערכת: 2020/21 moodle2 HUJI
קורס: אתר ההדרכה (אתר ההדרכה)
אגרון מונחים: מונחי מוודל
מ

מסננים

מסננים (filters) הם למעשה שכבת עיצוב נוספת שפועלת על התוכן שאנו מכניסים לאתר. השם הזה, שאולי נשמע קצת מוזר, בא לתאר את העיבוד הנוסף ("סינון") שמתבצע על הטקסט לפני שהוא מוצג בפועל. אפשרויות מתקדמות שונות, כמו כתיבת משוואות וקישורים אוטומטיים, מופעלות מרשימת המסננים של הקורס.

למידע נוסף...

מעקב השלמה

מוודל יכול לאפשר לסטודנטים מעקב אחרי ההתקדמות שלהם בחובות ומטלות הקורס. מעקב זה יכול להיות מופעל באופן ידני, כשרות לסטודנט, ויכול להתבצע באופן אוטומטי אם נקבעו תנאי ההשלמה לפעילות מסוימת. בשילוב עם הגבלת גישה, אפשרות זו יכולה להיות שימושית ביותר ע"מ להכתיב את אופן ההתקדמות הרצוי בקורס, מבלי לדלג על רכיבים הכרחיים.
למידע נוסף...

משבצת (בלוק)

משבצת (Block) הוא רכיב מוודל המופיע לצידו של החלק המרכזי של הדף. משבצות מכילות על פי רוב מידע נוסף הנלווה למידע בחלקו המרכזי של הדף ולפעמים גם מאפשרות לבצע פעולות נוספות. למשל, ישנן משבצות שמציגות מידע על הקורס (כמו קבלת קהל ומידע מהשנתון), יש משבצות שמאפשרות ניווט יעיל יותר (כמו רשימות פעילויות, ארועים אחרונים וחיפוש בפורומים) ומשבצות שמציגות מידע מתוך הקורס (מונח מהאגרון, מעקב התקדמות למידה ואפילו טקסט חופשי).

כאשר מפעילים את העריכה בקורס ניתן להסיר או להוסיף משבצות נוספות וכן לשלוט במיקומן בדף ובאילו דפים הם יופיעו. בהקשר זה ישנן שתי משבצות מיוחדות: ניווט וניהול שאותן לא ניתן להגדיר באופן חופשי. משבצת ניווט מופיעה לכל המשתמשים לצורך מעבר בין חלקי הקורס ובין קורסים שונים, ומשבצת ניהול מופיעה בד"כ רק לבעלי הרשאות עריכה באתר וממנה ניתן להגיע להגדרות הרכיבים השונים ולפעולות השונות שניתן לבצע בהם.