משאבים

העלאת קבצים

כל תוכן שאינו מוצג באופן מקוון (כלומר, ישירות בתוך הדפדפן) הוא למעשה קובץ שיש להעלות אותו לאתר הקורס כדי שהסטודנטים יוכלו להוריד אותו ולצפות בו במחשבם האישי. מצגות הן דוגמא רווחת לשימוש כזה. במקרים שבהם יש מספר רב של קבצים שצריך להוריד יחד (או רק להציג באופן מרוכז בדף הבית) מומלץ להשתמש במשאב "תצוגת תיקיית קבצים" כדי לאפשר הצגה מקובצת והורדה מרוכזת.

נושאים:

העלאת קובץ

הדרך הפשוטה ביותר להעלות קבצים מכל סוג לאתר הקורס היא פשוט ע"י גרירה ושחרור לתוך אתר הקורס (כאשר מצב "עריכה" פועל):



אפשרות נוספת (התוצאה זהה) היא הוספת משאב מסוג קובץ, מתפריט המשאבים. לאחר שנבחר באפשרות זו יפתח מסך ההגדרות של המשאב קובץ, בו נתבקש למלא שם שיופיע בדף הראשי (במקום שם הקובץ המקורי) ונוכל גם להוסיף הנחיה לפעילות (קצת פרטים על תוכן הקובץ) ולקבוע אם היא תופיע בדף הראשי מתחת לשם הקובץ בדף הראשי.

כעת עלינו להוסיף קובץ לתיבה קבצים שנבחרו. זה יכול להעשות ע"י גרירה או ע"י שימוש בסייר המובנה הנפתח בלחיצת כפתור על אזור הגרירה.

שימו לב! אם תשבצו יותר מקובץ אחד לתיבה, רק אחד מהם יהיה זמין לסטודנטים - זה ששמו יופיע בפונט מודגש. כדי לשנות את הקובץ המוצג לסטודנטים, לחצו על קובץ שאינו מודגש וחלון שיפתח בחרו לחצו על הגדר קובץ ראשי. ככלל, אין סיבה לשבץ בתיבה יותר מקובץ אחד.

החלק הבא של דף ההגדרות הוא זכויות יוצרים, שם נתבקש לקבוע מהו מקור הקובץ. אם מדובר בחלק מספר, מאמר, או יצירה אחרת שמוגנת בזכויות יוצרים ואינה יצירה עצמאית שלנו, עלינו לסמן את האפשרות המתאימה ולמלא את הפרטים הנדרשים. אחרת, יש לסמן את האפשרות "קובץ זה אינו מוגן בזכויות יוצרים או הינו יצירה עצמאית שלי". חובה לסמן אפשרות כלשהי בשביל לשמור את הדף.


תיקיית קבצים

כאשר אנחנו מעלים מספר קבצים קשורים, אשר צריכים להופיע יחד, ואולי אף הסטודנטים מתבקשים להוריד אותם יחד. מומלץ להשתמש במשאב מסוג "תיקיית קבצים". לאחר שנבחר בו מתפריט המשאבים, יפתח מסך ההגדרות של המשאב תיקיית קבצים, בו נתבקש למלא שם שיופיע בדף הראשי ונוכל גם להוסיף הנחיה לפעילות (קצת פרטים על תוכן התיקייה) ולקבוע אם היא תופיע בדף הראשי מתחת לשם התיקיה בדף הראשי.

בחלק תוכן נגרור לתוך החלונית קבצים 1 את כל הקבצים שנרצה לשים בתיקיה. ותחתיה נגדיר את אופן הצגת תוכן התיקיה:

  • האם להציג את תוכן התיקיה בדף הראשי של הקורס או בעמוד נפרד? הצגה בעמוד נפרד תשאיר את הדף הראשי של הקורס נקי וברור יותר.
  • האם להציג את תיקיות המשנה באופן פרוש או סגור כברירת מחדל? אם הן סגורות יש ללחוץ עליהן כדי להציג את תוכנן.
  • האם להציג כפתור המאפשר הורדה של התיקייה כולה? לחיצה עליו תוריד קובץ ZIP עם תכולת התיקיה.
  • האם לאפשר הצגה של קבצים שהדפדפן יכול להציג, למשל קבצי PDF? (אם מסומן הקבצים תמיד ירדו ולא יוצגו בדפדפן)