הקורס עוסק בניסיון להבין מהי פריווילגיה (זכות יתר), כיצד היא באה לידי ביטוי בישראל, כיצד פריוולגיות מעצבות את מציאות חיינו ואיך אנחנו יכולות ויכולים להתמודד עמן.

התמקדות בפריווילגיה כמושג ופרקטיקה הינה דרך ייחודית, מרעננת ומאתגרת להבנת החברה הישראלית, הקבוצות השונות בה, היחסים ביניהן ויחסי הכוח בחברה.

השלב הראשוני בדיון יהיה מציאת דרכים פרודקטיביות להכרה בפריווילגיות שלנו ובדרך בה הן מעצבות את הבנת המציאות החברתית סביבנו. בהמשך הקורס נתמקד ב: 1) פריווילגיות ספציפיות בחברה הישראלית, 2) מבעים חברתיים של פריווילגיות ספציפיות (כיצד הן באות לידי ביטוי במערכות שונות), 3) מצבים חברתיים של התלכדות פריווילגיות ומצבים של התנגשויות בין פריווילגיות. חלקו האחרון של הקורס יעסוק בפריווילגיה כנקודת מוצא לשינוי חברתי, ויכלול דיון על פטרונות וסולידריות.

הלמידה בקורס היא משותפת ומשתפת ומתנהלת לאורך הסמסטר ולא בסיומו. ככל שתקחו חלק פעיל יותר בלמידה תפיקו יותר מהקורס.

הכלים שתרכשו בקורס יאפשרו לכן להבין פריווילגיה / זכויות יתר כתוצר של מערכות חברתיות ולא כעניין אישי; להצביע על מערכות המיצרות זכויות יתר חברתיות בישראל; לנתח מצבים חברתיים של התלכדות פריווילגיות ומצבים של התנגשויות בין פריווילגיות בישראל; וגם להכיר בזכויות היתר שלכן ושלכם ואם תרצו, לחשוב עליהן כנקודות מוצא לשינוי חברתי.