רציונל:
הקורס נבנה כמענה לצורך שעלה בקרב הסטודנטים לייעוץ, אשר בקשו לגשר על הפער שבין הלימודים התיאורטיים לבין הפרקטיקה הייעוצית הנדרשת בשדה החינוכי. הקורס מפגיש את הסטודנטים עם תפיסות ייעוציות עכשוויות והאופן בו הן מתורגמות לתוכניות התערבות ולפעולות אקטיביות של יועצות במישור הפרטני והמערכתי. הקורס מתייחס לכלל רצף הפרקטיקה הייעוצית הנע בין התערבות כתגובה ומענה למשבר וסיכון ועד להתערבות כיוזמה לקידום מיטביות ורווחה נפשית כאורחות חיים במוסדות החינוך. בקורס נחשפים הסטודנטים לתכניות המניעה ונושאי הליבה של הייעוץ, תוך מפגש עם אנשי שפ"י המובילים תחומים אלו בשטח. הקורס מציג את המענים בדמות תפיסות, כלים, תכניות וחומרי לימוד סביב סוגיות שונות בהן נדרשות יועצות חינוכיות לעסוק במהלך עבודתן במוסדות החינוך.
מטרות הקורס:
להקנות ידע והכרות עם נושאי הליבה בעבודת הייעוץ.
להכיר את תכניות המניעה בנושאי חירום התמכרויות ופגיעה.
להקנות כלים להתמודדות עם מצבי פגיעה.
תוצרי למידה:
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מצויים בנושאי ליבת הייעוץ, יכירו את תכניות המניעה, את חוזרי המנכ"ל והמחוונים בנושאים הללו, יכירו דרכים לזיהוי מצוקות ודרכי טיפול להתמודדות איתן.
שיטת ההוראה
ההוראה מתבצעת על ידי מנחת הקורס בשילוב מרצים אורחים, בהרצאות פרונטאליות ובסדנאות.